OnePlus Wszystkie

Jak wygląda sytuacja z gwarancją w przypadku OnePlus One?

OnePlus One to jeden z najbardziej interesujących smartfonów 2014 roku, który miałem okazję dokładnie dla Was przetestować i podzielić się moimi wrażeniami z użytkowania w szczegółowej recenzji. Niestety smartfon nie jest oficjalnie dostępny w Polsce, a co za tym idzie nie ma u nas autoryzowanych serwisów. Jak zgłosić urządzenie na naprawę w ramach gwarancji? Jak wygląda procedura zgłoszenia? Co zrobić z problemem żółtego zabarwienia ekranu? Zapraszam do lektury.

 

  • Jak kupić OnePlus One od producenta z dostawą do Polski?

Istnieją jednak sposoby na jego zakup z dystrybucji Niemieckiej. Wystarczy, że po otrzymaniu zaproszenia (niezbędnego do zakupu telefonu) zarejestrujemy się na stronie mailboxde.com, gdzie otrzymamy spersonalizowany adres na terenie Niemiec. Następnie w adresie wysyłki na stronie OnePlus wpisujemy nasz spersonalizowany adres w Niemczech.

Zapłaty dokonujemy poprzez serwis Paypal dowolną kartą kredytową lub środkami z naszego konta PayPal. Jeśli nie chcemy zostać policzeni po złodziejskim kursie za przewalutowanie na Euro najlepiej założyć sobie do tego celu konto walutowe w Euro wraz z kartą (np. w Alior Banku).

Po dostarczeniu paczki do siedziby mailboxde otrzymamy email z powiadomieniem o nowej paczce gotowej do wysyłki. Wtedy logujemy się na koncie mailboxde, wybieramy jak chcemy wysłać paczkę do Polski (do wyboru jest Poczta Polska lub kurierzy DHL lub GLS w cenach od 6 eur- 12eur) i opłacamy drobne opłaty serwisu (około 2-3 eur) i na drugi dzień nasza paczka jest już w drodze do Polski.

mailboxde

 

  • Jak wygląda gwarancja w przypadku OnePlus One?

Podobnie w przypadku każdego innego urządzenia elektronicznego sprzedawanego na terenie Unii Europejskiej OnePlus One jest objęty 24 miesięczną gwarancją oraz 14 -dniowym okresem (od daty dostawy do Niemiec), kiedy możemy zwrócić urządzenie bez podania przyczyny.

W momencie gdy paczka dojdzie już do Polski z 14-dniowego okresu na zwrot urządzenia zostanie kilka dni. Czas dostawy wygląda różnie, ale u mnie zajął około 7-8 dni roboczych.

Jeżeli okaże się że urządzenie jest uszkodzone lub posiada wadę fabryczną możemy zgłosić je na naprawę w ramach serwisu gwarancyjnego. Producent wtedy odbiera od nas urządzenie na własny koszt ( niestety tylko na terenie Niemiec, ale o to pewnie można się spierać z działem obsługi klienta), dokonuje naprawy i wysyła je z powrotem do nas.

 

  • Jak zgłosić urządzenie do serwisu i jakie potrzebujemy dokumenty?

Jeżeli zdecydujemy się na skorzystanie z serwisu gwarancyjnego musimy wpierw skontaktować się z działem obsługi klienta i dokonać zgłoszenia na stronie http://oneplus.net/support .

Tam klikamy w „Waranty & Repairs” a następnie w „What should I do if I received a defective product” i klikamy w „submit a ticket”.

warranty1

Następnie musimy zalogować się do konta z którego zakupiliśmy urządzenie, lub utworzyć nowe konto i wypełnić formularz w języku angielskim. Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego jest tutaj niezbędna. Tutaj możemy opisać usterkę oraz dodać zdjęcia ukazujące problem.

warranty2

 

  • Jak to wygląda w praktyce?

Mój egzemplarz OnePlus One borykał się z problemem żółtego zabarwienia u dołu ekranu. Postanowiłem dokonać zgłoszenia w dziale obsługi klienta i domagać się naprawy w ramach gwarancji lub dostarczenia nowego egzemplarza bez wady. Aby wzmocnić swoją pozycję negocjatora otworzyłem również spór w serwisie Paypal, przez który kupujemy urządzenie. Paypal chociaż nie należy do najtańszych, posiada świetną ochronę kupujących i pomaga w rozwiązaniu sporów pomiędzy stronami.

Niestety rozmowa z obsługą klienta już od samego początku okazała się trudna, a jej pracownicy starali się z całej siły wmówić mi, że „zółte zabarwienie” to nie wada tylko cecha urządzeń OnePlus One. Postanowiłem zapytać więc dla czego o teh „cesze” nie ma wzmianki na stronie podczas zakupu i nadal domagałem się swoich praw.

Czas oczekiwania na odpowiedź od działu obsługi klienta wynosił czasami nawet 6 dni, chociaż znacznie przyspieszył w ostatnich kilku dniach, gdy czas na rozwiązanie sporu w serwisie Paypal dobiegał do końca (kupujący i sprzedający mają 21 dni na rozwiązanie sporu. Jeśli tak się nie stanie, pracownicy PayPal analizują sytuacje i podejmują decyzję).

Ostatecznie pracownicy działu obsługi klienta OnePlus zgodzili się na pełny zwrot kosztów za urządzenie oraz pokrycie kosztów transportu do serwisu. Czy jest to rozwiązanie, które mnie satysfakcjonuje? Nie do końca…

OnePlus One to bardzo fajne urządzenie i chciałbym mieć możliwość korzystania z wszystkich jego funkcji, tak jak zostały zaprezentowane w materiałach promocyjnych. Zwrot telefonu to jedynie półśrodek i pozwala OnePlus na uciszenie niezadowolonego klienta.

Jeśli OnePlus One traktuje żółtą barwę jako cechę urządzenia, wszyscy konsumenci powinni zostać o tym poinformowani. W zaistniałej sytuacji każdy, kto kupił telefon ma prawo do zwrotu i odzyskania pełnej kwoty za telefon, a OnePlus One jest na przegranej pozycji.

 

  • Konwersacja z działem obsługi klienta OnePlus (w języku angielskim)

Dokument Google: https://docs.google.com/document/d/16NcDLfaGs1hP1qt9_Wtg_VEbofZV7EPc8Id1ueK4-eU

 

AKTUALIZACJA 11/08/2014 – Rozmowa z przedstawicielem firmy, który zadzwonił do mnie na telefon komórkowy z Chin

Pages: 1 2

Sprawdź też:
Niestety utraciłem bazę danych mysql i strona jest w przygotowaniu
Xperia Z3 Compact, czyli kolejny bezkonkurencyjny kompaktowy flagowiec od Sony. Recenzja i porównanie z Z1 Compact.
IFTTT- czyli świetna darmowa alternatywa dla Tasker’a
  • NieMoj

    Witam
    Nie można otworzyć dokumentu na google docks. W czym problem ?
    Pozdrawiam

  • Mam nadzieje, że nie spotka mnie potrzeba korzystania z serwisu – ale w razie czego dobrze wiedzieć co pisać 🙂

  • decadentisme

    Żółte zabarwienie to klej. Można bardzo prosto się pozbyć tego problemu. Inna sprawa, że Cyanogen 11S ma zmodyfikowaną gammę, żeby dawała cieplejsze kolory – i pewnie o to chodziło supportowi.
    Ja nadal czekam na swojego OnePlus One’a i nie zamierzam oddawać 🙂

    • Podobno u większości użytkowników wystawianie telefonu na działanie promieni UV lub nagrzewanie nic nie daje. Problem jest więc poważniejszy niż mogłoby się wydawać. Oczywiście nie każdemu będzie to przeszkadzać. Pozdrawiam

  • Jędrzej

    Nie próbowałeś wystawiać telefonu na słońce?

  • Alex

    Bardzo dziękuję za opis tej sytuacji, jeśli dla nich żółknięcie ekranu jest normą to naprawdę trzeba się zastanowić czy warto w to urządzenie inwestować..
    A myślałeś o recenzji smartfonów od Xiaomi?

    • Oczywiście myślałem o Xiaomi. Na chwilę obecną na rynku jest jeszce tylko Mi3. Podobno ma się pojawić europejska wersja MI4 wspierająca nasze częstotliwości LTE. Myślę ze bedzie u mnie jak tylko uda mi się ją kupić 🙂

  • mo

    Czyli wycofujesz się z oneplus. Kurcze byłem zdecydowany a teraz zong. Myślę o LG g3 ale kasa za wersje 3 GB nie do zaakceptowania. Dlaczego ci nie chcą wymienić na wolny od wad.?

    • OnePlus zgodziło się zwrócić pieniądze za telefon po odesłaniu urządzenia. Według nich lekko żółte zabarwienie na dole ekranu nie jest wadą i nie są w stanie mi zagwarantować, że kolejny egzemplarz nie będzie miał tego samego problemu. DLatego nie chcą się zgodzić na wymianę.

  • Adnet

    Też mam zabarwienie na dole ekranu. W ubiegłą sobotę wygrzwalem telefon na słońcu kilka razy po 15min – żeby się nie usmazyl, ale nie do końca pomogło. Oddawać na gwarancję nie zamierzam przynajmniej na razie. Zobaczymy czy klej wyschnie

  • mo

    Czy są niezasikane. Czy tylko ludzie którzy nie chcą tego widzieć.

  • MrBlue2583

    Witam.
    Chciałbym się zapytać czy nie trzeba dodawać żadnych wydruków z paypal że kupiło się telefon, starczy tylko ta naklejka na oneplus one na której jest kod kreskowy i numer produktu ?

    • Witam, gwarancja jest realizowana na podstawie numeru IMEI i dowodu zakupu ( wydruku z zamówienia), żadnych wydruków z PayPal nie potrzeba do jej realizacji.

      • MrBlue2583

        Dzięki wielkie 😉 mógłbym prosić o Twój email ? W razie czego jeżeli nie masz nic przeciwko zgłosiłbym się do Ciebie z pomocą bo ogarnięty w tym już jesteś 😉

        Pozdrawiam

        • Nie chcę publicznie udostępniać mojego adresu email. W razie czego możesz się ze mną skontaktować przez formularz na blogu. Pozdrawiam

  • MO

    Będzie żebrał o zapkę?

    • MrBlue2583

      kto że ja ? ja już mam oneplus one 😉

  • Pingback: Ceny OnePlus One pójdą do góry przez niestabilny kurs Euro |()

banner