Na czym polega e-commerce?
Termin może brzmieć niezrozumiale, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko rozumiany handel przez Internet. Najbardziej popularną jego formą są przede wszystkim sklepy online. To wszelkie działania, które sprzyjają zawieraniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to zasadne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów online. W licznych przypadkach transakcje handlowe podpisywane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że kupienie produktu i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, na co wpływają głównie plusy, jakie powstają z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla handlujących. Lepsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też negatywne strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak szans na dokładne sprawdzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedawcami i często spóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl